Stres jest obecny w naszym życiu praktycznie codziennie. Jego ukojeniu dodatkowo nie sprzyja obecna sytuacja epidemiczna, nauka zdalna, obostrzenia itp. Każdy człowiek inaczej reaguje na stres. Niektórzy się złoszczą, inni płaczą, a jeszcze inni zajadają go słodkimi przekąskami. Niestety takie sytuacje nie sprzyjają kondycji naszego organizmu… Przewlekły stres może prowadzić do poważnych następstw psychosomatycznych, czyli schorzeń  takich jak nadciśnienie, choroba wieńcowa serca, cukrzyca, astma oskrzelowa, choroba wrzodowa żołądka czy wrzodziejące zapalenie jelit. Warto podjąć działania, które skutecznie się z nim rozprawią. Jednym ze sposobów łagodzenia stresu jest niewątpliwie właściwa dieta. Powyższe uwagi wzięliśmy sobie do serca i proponujemy pyszne i zdrowe koktajle antystresowe :-) Oto 5 łatwo dostępnych produktów, które pomagają zwalczać stres:

1. Awokado

Awokado idealnie uśmierzy stresowe sytuacje. Wszystko za sprawą żelaza i miedzi. Gdy w organizmie brakuje tych pierwiastków, powstaje niedokrwistość, co z kolei powoduje zmęczenie i niezdolność do zwalczania stresu. Dlatego też awokado, które pomaga w regeneracji krwinek czerwonych świetnie sprawdzi się jako produkt, który pomoże walczyć ze stresem. Z awokado możesz zrobić pyszną pastę do kanapki, możesz także dodać do koktajlu czy smoothie.

2.Orzechy i migdały

W sytuacjach stresowych podnosi się ciśnienie krwi. Aby je obniżyć należy stosować produkty bogate w kwasy nienasycone. Jednym z ich źródeł są właśnie migdały i orzechy. Według specjalistów każdy z nas powinien spożywać ich min. 40 g dziennie. Oprócz kwasów nienasyconych są również pełne potasu, magnezu, a także witaminy B2 i E. Garść dziennie skutecznie Cię uspokoi! Jest to świetna alternatywa dla wszystkich niezdrowych przekąsek.

3.Owoce i warzywa z witaminą C

To bardzo ważne, aby w diecie osób zestresowanych swoje stałe miejsca miały warzywa i owoce zawierające witaminę C: owoce cytrusowe, maliny, truskawki, papryka, arbuz, mango, ziemniaki, dynia, kapusta i wiele innych. Dzięki witaminie C łagodzone są skutki stresu takie jak osłabienie układu odpornościowego powodującego spadek odporności. Owoce i warzywa codziennie spożywaj jako przekąskę, dodatek do śniadania, w formie sałatki czy surówki lub jako koktajl.

4.Czekolada

Tutaj z pewnością spodoba się ta przekąska łasuchom. Co prawda czekolada, która zmniejsza poziom stresu jest gorzka (min. 70%), jednak i do takiego smakołyku nie trzeba nikogo specjalnie zachęcać. Zawarte w niej flawonoidy obniżają ciśnienie, wysoki poziom cholesterolu, a także redukują poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu. Pamiętajcie - ważna jest jakość czekolady i umiar w jej jedzeniu :-)

5. Płatki owsiane

Osoby, które zaczynają dzień od miski owsianki z pewnością zmniejszają poziom swojego stresu. Płatki owsiane, a raczej zawarte w nich węglowodany wspomagają produkcję serotoniny – hormonu, który ułatwia skuteczny relaks. Płatki owsiane można jeść z mlekiem, także roślinnym, zrobić z nich ciasteczka owsiane lub dodać do koktajlu.

POZDRAWIAMY SMACZNIE I BEZSTRESOWO

Bursa Szkolna-przyjdź, zobacz, zostań

Rekrutacja 2020/2021

Informacja dla wychowanka

Kontakt z Bursą Szkolną

Biuletyn Informacji Publicznej

Like Box

Galeria zdjęć

Gościmy

Odwiedza nas 32 gości oraz 0 użytkowników.