W dniach 17 i 18 września 2014 roku wyruszyliśmy na wycieczkę integracyjną,  kontynuując rozpoczętą  w roku ubiegłym przez Pana Dyrektora Bursy Szkolnej Ryszarda Stefankiewicza tradycję. Wtedy to wychowankowie klas pierwszych poznawali miasto, w którym rozpoczęli kolejny etap swojego życia – okres zamieszkania w Bursie Szkolnej w Ostrowcu Świętokrzyskim.

W tym roku również tematem wycieczki był: „Ostrowiec Świętokrzyski – miasto nad rzeką Kamienną”. Naszym przewodnikiem podczas tej pięknej wyprawy był regionalista, przewodnik PTTK i przewodniczący Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Ostrowieckiej pan Zbigniew Pękala. Zwiedzając Ostrowiec spacerowaliśmy uliczkami i poznawaliśmy najważniejsze i najurokliwsze miejsca naszego miasta:  Kolegiata św. Michała, Figura Św. Nepomucena z XVI wieku,  Rynek, Osiedle na Skarpie – dawniej w tym miejscu znajdowało się osiedle żydowskie. Parkiem imienia Marszałka Józefa Piłsudskiego, przeszliśmy na wały rzeki Kamiennej, gdzie pan przewodnik przybliżył nam historię wiszącego mostu . Kolejnym etapem naszej wycieczki był Denków – dawniej miasto, dziś dzielnica Ostrowca.Wycieczkę zakończyliśmy w uroczym zakątku położonym na granicy Gromadzic i Jacentowa zwanym „Ptasią Doliną”. Zachwyciły nas piękne okazy rosnących tam krzewów i drzew: kaliny, leszczyny, dęby, brzozy, buki. Naszą uwagę przykuła również kapliczka i ”Miejsce Mocy”. Każdy z uczestników mógł poznać harcerskie sposoby rozpalania ogniska i utrzymania ognia w trudnych warunkach pogodowych. Okazało się, że nie tylko chłopcy posiedli tę niezwykłą umiejętność,  bardzo aktywne okazały się także dziewczęta. Natomiast w zdobywaniu tytułu „Mistrz kuchni” okazał się każdy, któremu pieczona kiełbaska nie wpadła do ognia. Odrobinę słodyczy i bombę witaminową mieliśmy zapewnioną dzięki Panu Dyrektorowi, który na tę wyprawę wyposażył nas w batoniki i soki.

Rekrutacja 2024/2025

Informacja dla wychowanka

Kontakt z Bursą Szkolną

Zamówienia publiczne

Zaproszenie do złożenia oferty dostaw

oraz informacja z otwarcia ofert:

- mięs i wędlin

-  produktów spożywczych

- produktów mleczarskich

Zamówienia publiczne poniżej
130 000 zł netto.

Biuletyn Informacji Publicznej

Like Box

Gościmy

Odwiedza nas 53 gości oraz 0 użytkowników.